söndag 11 december 2011

Hemliga Husmodern slår till igen



Funderar så smått på att sparka igång den här bloggen igen. Jag märker att det fattas en del husmorstips på nätet så jag tänkte vara så hygglig att jag postar dem här. :)
Detta har hänt sedan sist: Jag och käre maken har under året gift oss "på riktigt" - tidigare hade vi bara bytt ringar och löften på egen hand för vem behöver väl staten till sådant? Vi kände oss gifta ändå. Men med avskräckande exempel som Stieg Larsson och hans Eva samt andra liknande fall så insåg vi att juridiskt bindande äktenskapskontrakt kan vara en fördel i vissa prekära lägen. Så efter några minuters ceremoni (det var den långa varianten) i Stadshuset så är vi nu äkta makar även i lagens ögon.
Därefter har vi bytt till en större bostad och börjat renovera denna. Ack! Min gamla dröm om att köpa ett gammalt hus på landet har definitivt slocknat efter fåfänga försök att projektleda x antal hantverkare plus nyblivne maken till att fixa det mest elementära i en storstadslägenhet. Suck. Det lär ta tid innan allt är på plats.
De dagliga rutinerna blir också lidande av en flytt. Det är hopplöst att hålla städat och i ordning när det fortfarande ligger prylar i flyttlådor och man snubblar över diverse pinaler. Dags alltså för en omstart!!

1 kommentar:

annalin sa...

Välkommen tillbaka!
Och grattis till giftermålet.