fredag 30 maj 2008

Låt golvmoppen stå i helgen!

De säger att det ska bli uppåt 30 grader varmt i södra Sverige i helgen, och mycket solsken. Just den här helgen blommar liljekonvaljerna för fullt i skogarna, och utanför mitt fönster blommar syrenerna. Det här är två av mina favoritblommor och jag har gjort det till en regel att minst ett par gånger om dagen släppa allt jag har för händer och bara stanna upp och sniffa ordentligt på denna underbara doft de få försommarveckor det varar. Ungefär som skomakaren som stängde sin verkstad mellan hägg och syren, ni vet.



Så nu uppmanar jag alla som bor i en växtzon med doftande blommor och sommarvärme - släpp dammtrasan och golvmoppen. Sluta för ett par dagar att bekymra dig om framtiden och hur dina aktiefonder utvecklas. Ge tusan i allt du 'måste' göra i helgen. Bara var Här och Nu! Gå ut och snusa på all god blomdoft och njut av solen. Umgås med familj och vänner. Passa på att stressa av och ladda batterierna. Men kom ihåg solskyddscremen, fast låt bli de giftiga varianterna med zinkoxid som de pratade om på nyheterna häromdagen.

Själv tänker jag bege mig ut på en riktig långpromenad i naturen idag. See ya later!

1 kommentar:

Rikframtid sa...

Imorgon är det tenta, men hela söndagen lovar jag att njuta :)