måndag 12 maj 2008

Schack och helt matt av vårluften

Tiden flyr! Jag har varit tyst här i flera veckor nu. Det var väl inte riktigt meningen, men ni vet hur det är... Mycket på jobbet och, nu i maj, dessutom en alldeles bedövande vårtrötthet som såklart är pollenallergi som jag ihärdigt försöker förneka. Jag vet att jag borde gå till apoteket och köpa Clarityn men det bär liksom emot. Därför dråsar jag ner på sängen var och varannan dag, så fort jag kommer innanför dörren efter jobbet, och där blir jag sedan liggande som förlamad medan jag ihärdigt funderar på allting jag borde göra istället. Städa till exempel. Under de senaste veckorna har jag bara lyckats hålla undan det värsta. Men vårsolen lyser obarmhärtigt upp de ännu oputsade fönstren och mitt samvete säger mig att det vore på sin plats att torka golven. Träning och motion är en annan sak som klart hamnat på efterkälken under den senaste månaden. Kanske ska jag ändå göra som doktorn säger: Poppa piller och se om jag blir piggare?

All tid som spenderats i sängen har ändå inte varit helt bortkastad, för nu har jag funderat lite mer över den här husmodersbloggen. Jag har bestämt mig för att inte enbart skriva om städning, utan om "life management", eller vad det nu kan heta för tjusigt, sådär i största allmänhet. Mina tankar går som vanligt till allt som FlyLady har gett mig. Ni kanske minns att hon även lär ut sitt koncept FACE (Financial Awareness Continually Empowers) och att detta lärde mig att äntligen hantera pengar på ett ansvarsfullt - eller nåja, mindre ansvarslöst - sätt. På senare tid har jag tagit ytterligare ett steg mot ekonomiskt ansvar genom vissa insikter om orsaken till att jag ständigt misshandlat min stackars privatekonomi. Mer om detta kommer snart. Promise!

1 kommentar:

Unknown sa...

NYTT ÅR LÅN! NYTT ÅR LÅN !! NYTT ÅR LÅN !!!
  Hej, Lånesökande välkomnar vi dig till en privat Legitima Loan Company som är böjd på att frigöra rikedom och utrota stress och fattigdom.
Finansiering Property kan ofta vara en riktig utmaning - tidskrävande, frustrerande, dyrt - utan tillgång till de rätta kontakterna och kompetens att tillämpa rätt inställning. Här är de goda nyheterna vi erbjuder alla typer s lån på något sätt du önskar det. I allt vi gör, vi tillämpar "K.I.S.S." formel - eftersom vi tror på "Hålla det suveränt enkelt". Vår verksamhet är helt enkelt hjälpa Property Developers, Property Investors, aktiebolag och lokala företag få den finansiering de behöver, snabbt, effektivt, om de allra bästa villkor och räntor 1,5%. Från över hela marknaden, oavsett om det är brittiska DEVELOPMENT FINANCE - övergångsfinansiering - KOMMERSIELLA Fastighetsinteckningar - köp låta PORTFOLIO LÅN, etc. Vi kommer att erbjuda de rätta finansieringsarrangemangen så att våra kunder att växa och blomstra genom att uppnå ett eller flera av de tre affärs fundamenta:
Kontakta oss idag via E-post {} sarahmantiwongloanhome@gmail.com eller sarahmantiwongfinancialsolution@yahoomail.com.