onsdag 11 juni 2008

Aj aj iPhone! Inte bra alls.

Nu är det klart - iPhone kommer till Sverige 11 juli. En ny 3G-modell som alla väntat på. Jag var positiv och förväntansfull ända tills jag såg den recenseras i DNs podcast - den har inte stöd för mms! Hur kan man skapa en modern mobiltelefon utan mms?? Att man kan köpa till ett tredjepartsprogram som gör mms möjligt hjälper knappast när kameran tydligen är gammal och dålig. Den enda stora fördelen är tydligen att nya iPhone har en bra gps-funktion. Det här är så typiskt Apple. Att göra något som ser fräckt ut på ytan men som är hafsigt genomtänkt. Sorry - det räcker inte för mig. Det blir förmodligen ingen iPhone denna gång. Jag väntar på nästa modell istället, eller på att Blackberryn tar sig in på marknaden. Jag måste ha grejor som funkar i alla lägen. Inte bara sådana som har ett snyggt skal.

1 kommentar:

MJ Caboose sa...

Du överskattar betydelsen av MMS imo.
SMS och MMS är både dyrt och förlegat. Mobiltelefoner går mer och mer mot Internet uppkoppling, vilket erbjuder betydligt mer intressanta tjänster.
Varför till exempel MMS en bild, när du kan ladda upp den till Flickr, eller where ever?

Synd med en crapy kamera dock.

För mig är användargränssnitten i dagens mobiler ett skämt, kan inte vänta på att lägga mina händer på en iPhone.
Den enda faktorn som möjligen skulle kunna stoppa mig är om dom erbjuder streaming av music via Bluetooth (om det nu ger tillräckligt bra kvalitet som min vän Tuong påpekade, vet ej måste testa).