måndag 9 juni 2008

Favoriter på TV 8

Förra veckan skrev Mera Kosing ett inlägg om TV8, och jag kan inte annat än att stämma in i lovsången. Först nu i vår har jag upptäckt TV8 ordentligt, efter att ha fått flera tips från vänner och bekanta om att det är en högkvalitetskanal. En av mina stora favoriter just nu är Dragon's Den, där vanliga småföretagare får presentera sina idéer för en liten grupp riskkapitalister. Verkligen lärorikt att höra hur de resonerar. VD mot väggen låter studenter på USAs bästa handelsskolor ställa vassa frågor till CEOs för multinationella företag. Även där kan man lära sig mycket, och om inte annat få en bild av de olika storföretagen och deras ledare. Apprentice UK, som just avslutat säsongen, är ett annat program jag tycker mycket om. Den elake kocken med Gordon Ramsay visas också på kanalen. Samt en hel massa svenska program kopplade till olika tidningar som Dagens Industri, SvD, Resumé, Metro, med flera. Jag tycker Virtanen är ganska okej och underhållande, men jag har däremot svårt att tåla Adakutsson eftersom han inger en obestämd känsla av undfallenhet. Som om han hellre vill bli polare med den han intervjuar än att pressa personen med följdfrågor.

2 kommentarer:

Rikframtid sa...

Man kanske skulle ge TV8 ett försök, det är en kanal man knappt tänker på att den finns.

M. Carlsson sa...

Ja de gör inte direkt så mycket väsen av sig.