söndag 1 juni 2008

Snoddar och spännen på plats

Sommar. Sol. Håret i tofs. Snoddar och spännen strödda över hela huset. Inte nu längre. Här är min lösning: En liten korg med lock i badrumshyllan och ett fint långt band från Panduro (ett ställe jag knappt vågar besöka, för uj vad det går åt pengar där om man som jag har grandiosa pysselvisioner). I korgen ligger hårsnoddarna och på bandet clipsar jag fast alla mina hårspännen i en lång rad, så slipper man rota efter dem i korgen och försöka pussla ihop jämna par. Det är bara att dra ut bandet från korgen och ta de hårspännen man vill bära för dagen.



Lägg märke till att alla mina saker i badrumshyllorna står i låga plastkorgar som är ungefär lika stora som själva hyllan. Det är enkelt att dra ut korgen för att nå det som står längst in i hyllan och det är bekvämt när man ska damma själva hyllan. Allt kladd från burkar och flaskor hamnar dessutom i plastkorgen, som är lätt att diska, istället för på hyllans laminat som är betydligt krångligare att få rent.

Nu ska jag sätta upp håret med snoddar och spännen - jag vet var jag hittar dem! - och gå ut i solskenet. Ha en skön dag!

Inga kommentarer: