tisdag 17 juni 2008

Goda råd är gratis på bibblan

Snål som jag blivit på sistone så har jag nu letat reda på ett någorlunda välförsett bibliotek som har en del finans- och investeringsböcker i hyllorna. Så nu har jag lånat eller satt upp mig på kö till en rad böcker. Främst Kiyosakis böcker i serien Rich Dad Poor Dad (inklusive boken han skrivit tillsammans med Donald Trump). En typ av böcker där jag är tveksam ifall de är värda pengarna. Säkrare att bara låna.

Jag hittade även, till min stora glädje, Safe strategies för financial freedom av Van K. Tharp (tack för tipset om den killen, onsdagsfonden!), som jag kanske kan tänka mig att betala för men som jag på detta sätt kan spana in gratis innan jag slår till med ett köp.


Det är i sådana stunder som man verkligen uppskattar inrättningen bibliotek. Där finns ju inte bara böcker, utan även tidningar som kostar en hel förmögenhet att köpa lösnummer av och en halv förmögenhet att prenumera på. Häromdagen slog jag mig ner i tidskriftsalen och läste Fortune och BusinessWeek, som alltid har intressanta artiklar. Tack bibblan! Jag har lugnt sparat mer än en tusenlapp på er fina service bara under denna vecka!

Inga kommentarer: