söndag 8 juni 2008

En spann kallt vatten

Uff! Min shoppinglusta på börsen fick sig en rejäl avkylning idag, tack vare bloggen Vägen ut ur ekorrhjulet som i helgens inlägg länkade till en artikelserie av Gyllenram/Ugrinas om vikten att upprätta en handlingsplan för sina investeringar. Men vänta nu här, tänkte jag efter att ha läst, har jag den minsta lilla riktning på mitt sparande? Näpp. Har jag en susning om vad jag pysslar med över huvud taget? Nix. Denna insikt hade effekten att det var som om någon kastat en spann med kallt vatten över mig. Ouch! Ska nog låta pengarna stå på sparkontot och ticka 3,60% ränta tills jag får lite mer kompetens att välja vad jag ska investera i. Jag ska genast börja fila på min handlingsplan.


När jag hämtat mig från kylchocken och plockat bort isbitarna ur tröjan såg jag att Markus i Ekorrhjulet även länkade till en webbsida för Avanza-dagen där man kan se och lyssna på de olika talarna. Vilken tur! Det verkar ha varit ett toppenevenemang. Verkligen kul att kunna ta del av alla kloka ord så här i efterhand.

Inga kommentarer: