onsdag 18 juni 2008

H&M glädjerusar

H&M, som är min alla tiders favoritaktie på Large Cap-listan, har fått en del smäll de senaste dagarna. Det har pratats om blankningsläge och att dagens rapport skulle vara dålig så att det är dags att göra sig av med aktierna. Stackars ni som var på väg att blanka, för idag kom kvartalsrapporten som var bättre än förväntat och H&Ms kurs fullkomligt glädjerusar nu på förmiddagen. Senast jag tittade hade den gått upp hela 20 kronor till 340 kronor, men den var visst upp i 344 kronor ett tag. Nu lär den väl falla tillbaka lite mer under dagen, men ändå. Kul för mig som för någon dag sedan ökat H&Ms andel av mitt aktiemånadssparande till 80%. Jupp, ni läste rätt. 80%. Mer om ommöbleringarna i min månadssparportfölj lite senare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till den fina utvecklingen! Alltid vanskligt när det vankas rapport, oftast blir det mycket information som marknaden ska tolka in och kursen kan svänga kraftigt. Men har man bara planen klar så vet man när man ska köpa, sälja eller behålla, och så länge man håller sig till planen så är allt under kontroll.